יום ראשון, 10 באפריל 2016

קארי יפני


עם כל הכבוד לסושי וראמן, יש מאכל נוסף שחי מתחת לרדאר אבל הוא הממכר מכולם. השם יכול להטעות כי טעמי קארי מזוהים עם מטבחי דרום אסיה, ולכן הרבה תיירים מדלגים עליו, אבל הגירסה היפנית לא דומה לשום דבר אחר. 

יפנים אלופים בלקחת דברים ממוקמות אחרים ולעשות אותם טוב יותר. ראמן וטמפורה הן דוגמאות מעולות לצורך העניין, וגם הקארי היפני (שהגיע דווקא מהבריטים, שלמדו אותו מההודים) עבר הלאמה ושינוי דרמטי. די לשמוע שהם מוסיפים לו תפוחים ודבש כדי להבין כמה זה שונה מכל מנה הודית או תאילנדית שעומדת על הלשון. 

קארי מוגש כמעט תמיד עם אורז (ונקרא קארה רייסו), והוא מפוצץ באומאמי וטעמים עמוקים שמשחקים בלשון והמוח כמו במכונת פצ'ינקו.יכולים להצטרף אליו אין ספור תוספות, קרוקטים של גבינה, טונקצו, נתחי בשר או פירות ים, ושלל ירקות, כך שהמגוון באמת רחב. זו אחת המנות הפופולריות ביותר ביפן (אוכלים אותו הרבה יותר מאשר סושי), והוא האוכל האהוב על הילדים היפנים. למרות הכל הוא כמעט לא מוכר למערב.

כתבתי עליו בטיולים הקודמים, והפעם הצלחתי לשתף את מאיה באהבה שלי ולהפוך אותה לג'אנקית עם תעודות ("אפשר מבחינתי לאכול רק את זה עד סוף הטיול").
אם אתם מגיעים ליפן, אל תפספסו אותו! (רשת המסעדות coco curry היא מקום נהדר להתחיל) 

הנה מבחר צלחות שונות - 







תגובה 1

© Memories of a Gaijin
Maira Gall